Singgah ke Restoran Pak Mus

  • ANTARA ANWAR DAN NAJIB

    Published: Thursday 6 December 2018
    A- A+

    Salam Khamis dari Restoran Pak Mus. Malam tadi YB, dan blogger datang makan Laksa Nyonya Udang Galah dan Kambing Masalla. Seperti biasa saya dihubungi terlebih dahulu. Cadangan main chess di KK saya batal dan kembali ke restoran di Tanjung Aru Plaza. Mesti layan tetamu yg merupakan kawan dan pelanggan tetap. Malam ini YB cerita tentang ekonomi negara yg semakin teruk. Saya mengiyakan sahaja sebab ekonomi saya lagi teruk dan merudum dari ekonomi negara.

    Masuk bab politik, idea YB Datuk semakin menarik. "Sepatutnya Najib kekal presiden UMNO. Kita boleh bangkit semula. Hari2 kita buat demonstrasi. Rakyat susah. Mesti mereka sokong! Pendapatan negara jatuh teruk. Harga komoditi merudum. Saya ingat dalam 2 tahun kita balik berkuasa." Kata2 YB penuh semangat.

    Kenapa Najib baru rakyat bangkit Datuk? Kenapa tdk Zahid, Ku Li atau KJ? Saya ingin tahu.

    "Masa Najib rakyat senang. Byk aktiviti ekonomi. Bisnes maju. Restoran siang malam penuh". Ada kebenarannya.

    Bagaimana pula skandal dan kes Najib? Saya buat pancingan.

    "Alaaaa...Tuduhan2 keatas Najib semua tidak benar. Konspirasi politik. Tuduhan keatas Anwar dulu pun begitu juga. Kalau Anwar dulu rakyat boleh memberontak, kenapa tidak sekarang? Kita buat mcm reformasi."

    Datuk semakin yakin dgn hujah2nya. Kambing satu mangkuk sdh licin. Seekor udang galah di kopek dgn sudu dan garpu. Saya mendengar sahaja. Tidak sampai hati patahkan hujahnya. Saya bimbang udang besar dalam mangkuk Laksa Kari Nyonya tu melompat keluar kalau saya bantah...

    Sebenarnya saya mau cakap perbandingan Anwar dan Najib sama seperti membandingkan seekor Kambing dengan seekor Udang. Tuduhan keatas Anwar bukan sahaja sukar dipercayai penyokong2nya dan rakyat negara ini tapi juga pemimpin2 dunia seperti USA, Britian, Australia dll. Naib Presiden USA AL Gore datang ke Malaysia, dan dlm ucapannya secara terbuka menyokong reformasi. Begitu juga Albright, Secretary of State USA. Kes Najib dan 1MDB? Selain USA melalui DOJ, negara2 lain seperti Switzerland, Hongkong, Australia, Singapura turut melakukan siasatan dan pendakwaan.

    Yang paling mustahak sewaktu di tuduh Anwar tidak mengetuai sebuah parti politik dan tidak mengetuai kerajaan. Manakala Najib adalah presiden parti dan Perdana Menteri. Dia lah yg dianggap punca kepada kejatuhan sebuah kerajaan yg telah memerintah lebih 60 tahun...jom kupi2 bilang Bin Mantar.

    Anggaplah catatan ini merupakan iklan menu Kambing Masalla dan Laksa Kari Nyonya Udang Galah
  • No Comment to " ANTARA ANWAR DAN NAJIB "